Opis
Mało kto zastanawia się nad zamiarem jakim musi osiągnąć marketing przez własne istnienie na rynku. Celem działań reklamowych jest przyciągnięcie uwagi przypuszczalnego nabywcy oraz wzbudzenie chęci i wskazanie sposobów nabycia reklamowanych towarów i usług. Przykładowe sposoby reklamowania towarów i usług to umieszczanie reklamy w mediach, odpowiednie publikacje, fabuły promocyjno-informacyjne bądź sponsoring. Wprowadzenie oryginalnych wyrobów oraz podtrzymanie wielkości sprzedaży produktów obecnych na rynku żąda ogromnych nakładów finansowych na reklamę. W przygotowaniu kampanii reklamowych biorą udział profesjonaliści z dziedzin socjologii, psychologii i marketingu. W zaryzykowania te angażowane są telewizja, prasa, radio, Internet. Powodzenie kampanii reklamowych w wielu przypadkach powiązane jest z udziałem w nich osób znanych( sportsmenów, aktorów itp.) które maja za zadanie wzbudzać sympatię kontrahentów – tu pomogą dodatki typu długopisy z logo.
Reklama jest poważną, wyspecjalizowaną gałęzią działalności gospodarczej, firmy w wielu przypadkach wydają na nią około 40% pieniędzy ze swoich budżetów. Każda z nowo powstających firm na rynku powinna zadbać o marketing swojej działalności inaczej o marketing. Marketing jest to zespół działań, które mają na celu kształtowanie produkcji oraz zwiększenie sprzedaży wskazanych towarów i usług, na przykład poprawa jakości wyrobów, reklama towarów i usług czy też pobudzanie zainteresowania wybranymi towarami. Głównymi celami reklamowego marketingu w jednostce gospodarczej jest kształtowanie produkcji poprzez ekonomiczną i psychologiczną analizę rynkowych zachowań kontrahentów, poprawa jakości produktów czy w końcu promocja towarów i usług, włącznie z kreowaniem gustów kontrahentów, pobudzaniem ich wymogów i zaspakajaniem już istniejących.
Reklamowy marketing jest bezwzględny. Wypada się odróżnić od innych. Kreowanie, a w następstwie tego utrwalanie pozytywnych skojarzeń związanych ze znakiem firmowym żąda m.in. nowoczesnych produktów wysokiej jakości oraz nadążania za modą. Reklamowanie marki oraz jej kreowanie trwa na ogół długo i żąda ogromnych nakładów finansowych, jest jednakże opłacalne do właściwych marek klienci się przywiązują.