Opis
Reklama nieraz odwołuje się do zdania specjalisty. Przeważnie spotykamy się z zastosowaniem tego zabiegu w przypadku oferowania nam zakupu określonych leków, kosmetyków i środków farmaceutycznych. Ubrany w kitel aktor, który zademonstrowany nam jest jako lekarz wyznaczonej specjalizacji, poleca tabletki na ból głowy czy też pastę do zębów. Wielokrotnie rolę fachowców są w stanie pełnić aktorzy kojarzeni w głównej mierze ze swoim serialowym bohaterem, który jest lubianym dentystą czy też farmaceutą. Pomimo, iż zdajemy sobie sprawę, iż figura ta nie ma nic wspólnego z leczeniem, ufamy jej i kierujemy się jej poradą w wyborze dobrej pasty do zębów czy środka przeciwbólowego. Reklamowym specjalistą może także być postać nieznana, niemniej jednak doświadczona przez życie: dziadek, sąsiadka. Takim ludziom nieraz ufamy bardziej, szczególnie gdy chodzi o sprawy powiązane z prowadzeniem domu czy też wychowywaniem dzieci.
Przy odbiorze tego rodzaju reklam ważne jest uświadomienie sobie, iż grają w nich jedynie aktorzy. Jest to ważne szczególnie przy zakupie lekarstw. Nim ich użyjemy doradźmy się oryginalnego lekarza. Fachowcy od reklamy starają się sprzedać towar. By niemniej jednak osiągnąć swój cel, muszą w pierwszej kolejności precyzyjnie wskazać grupę odbiorców i dla niej oferować tanie długopisy. To do nich powinny być skierowane spoty telewizyjne i ogłoszenia prasowe. To właśnie dzięki temu będzie także rozumie się samo przez się, gdzie najkorzystniej umieścić daną reklamę.
Załóżmy, iż pragniemy zareklamować najnowszy proszek do prania. Zakładamy, iż będą z niego korzystać w głównej mierze kobiety, albowiem zgodnie z efektami przeróżnych badań socjologicznych to one w większości wypadków robią w domu pranie. One także decydują, który towar z dostępnych na rynku zostanie w tym celu zakupiony. Najwięcej proszku zużywają mamy małych dzieci. Najprzyzwoiciej więc do nich zaadresować reklamę. Będzie ona umieszczona w gazetach o tematyce kobiecej oraz w telewizji, w porze emisji znanych seriali czy też tak oznaczanych programów śniadaniowych. Na spocie z kolei zobaczymy matkę z dzieckiem, które jest szczęśliwe, albowiem jego poplamiona bluzka jest znowu czysta. Wszystko dzięki użyciu reklamowanego towaru. Dziecko jest radosne. W następstwie tego następnym razem mama wybierze właśnie ten artykuł.