Reklama na ciuchach – kolory i wybór grafiki

Kategoria:

Opis

Dla zdobycia skutecznego przekazu istotnych jest kilka aspektów. Przede wszystkim: język, muzyka i tło graficzne. W zależności od medium, w którym będzie udostępniana reklama na innym elemencie kupi się wzmianka twórcy. Dla znacznej większości kampanii propagandowych istotnym aspektem staje się kwestia wizualna. Nie ma ona albowiem użycia wyłącznie w wypadku reklamy radiowej. Wszelkie inne typy przywiązują do tej dyscypliny bardzo znaczącą wagę. Jest to podyktowane kultowym wpływem wskazanych kolorów na umysł człowieka i kanonami stosowanymi przez inne firmy. W marketingach komercyjnych unika się zwykle koloru czarnego oraz białego, a wykorzystuje się wszelkiego typu żywe, intensywne barwy. Chodzi bo o to, aby przyciągnąć i skoncentrować uwagę potencjalnego klienta.

Odcienie takie jak biel, czerń, złoto i srebro są domeną towarów szykownych. W reklamach produktów dziecięcych stosuje się z reguły niewyraźne, lekko rozmyte odcienie, wśród jakich niemało jest niebieskiego oraz różowego, natomiast branże kosmetyczne upodobały sobie szczególnie zielenie i fiolety. Obrazy, obrazki oraz rysunki, scenki, postacie oraz zdjęcia – to wszystko najważniejsze szczegóły spotu telewizyjnego. Większa część populacji to bowiem wzrokowcy, którzy zapamiętują więcej tego, co widzą, aniżeli tego, co słyszą. W następstwie tego oczywiście reklama nie stroni od pokazywania fenomenalnych czy też zadziwiających obrazów – także na ubraniach – wypróbuj koszulki z logo.

Wszystko zależy naturalnie od koncepcji autora, niemniej jednak z reguły obrazy przedstawianej w reklamie są, najprościej mówiąc, piękne. Twórcom zależy albowiem na wytworzeniu dobrej reakcji u odbiorcy, a świat pełen świetnych, oszałamiających pejzaży, osób oraz przedmiotów staje się obiektem pożądania. Odpowiada się w ten sposób na tęsknotę człowieka za spokojem oraz harmonią i ciekawym, barwnym życiem, tak innym od tego popularnego z codzienności. Rzadko zdarza się, aby materiał mający funkcję reklamy epatował brzydotą lub pesymizmem. Opiera się niekiedy na kontrowersji czy kontraście jednak zawsze pomni, żeby odwołać się choć po części do baśniowej, ładnej krainy ze snów. Dzięki temu, realizuje on najpełniej swoją funkcję perswazyjną.